Laura Korpinen

Ilmastovaalit vai maahanmuuttovaalit

Väestöräjähdys on ollut tiedostettu ongelma jo vuosikymmenet, mutta ongelmaan ei ole tartuttu juuri muualla kun Kiinassa. Ilmastonmuutoksen osalta väestön määrä on keskeinen muuttuja: mitä enemmän ihmisiä, sitä enemmän myös fossiilisten polttoaineiden käyttöä ja päästöjä.

Suomessa valitellaan syntyvyyden laskua. Ilmastonmuutoksen torjunnan osalta syntyvyyden lasku ei ole uhka vaan mahdollisuus. Hiilijalanjälki henkeä kohden on korkein läntisissä teollisuusmaissa, ja sen vuoksi on ilmastonmuutoksen torjunnan kannalta yksinomaan hyvä suuntaus, jos länsimaiden väkimäärä ei ainakaan kasva nykyisestä. Kun tämä tosiasia tunnustetaan, ymmärretään samalla myös se, että on nurinkurista esittää, että paikkaisimme maahanmuutolla hiipuvaa syntyvyyttämme.

Maahanmuutto länsimaihin vain kasvattaa hiilijalanjälkeä. Kolmansista maista tulevan maahanmuuton sijaan näidenkin maiden tulisi hillitä väestönkasvuaan.

Maahanmuuttokriittiselle ei ole merkitystä, onko meillä ilmasto- vai maahanmuuttovaalit, sillä jos oikeasti haluamme torjua ilmastonmuutosta, on torjuttava myös massamaahanmuutto kolmansista maista länsimaihin.

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

8Suosittele

8 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (6 kommenttia)

Käyttäjän jjrposti kuva
Jari Räihä

Henkilö Korpinen lausuu sanoja, joita toivoisin kuulevani useamminkin rehtien miesten taholta.

Käyttäjän ilkkavarsio kuva
Ilkka Varsio

Esittämääsi ongelmaa maahanmuuton hiilijalanjäljestä ei ole merkitystä, jos oikeasti haluamme torjua ilmastonmuutosta. Jos oikeasti haluaa vaikuttaa maahanmuuttoon, siihen pitää löytää muu peruste kuin verrata sitä ilmastonmuutoksen aiheuttajaksi

Voisimme yrittää laittaa asiat edes oikeisiin mittasuhteisiin ja niiden vaikutukseen ilmastonmuutokseen.

Otan tässä nyt jokapäiväisen esimerkin johon tuskin kukaan juurikaan kiinnittää huomiota. Mahdatko Laura Korpinen tietää, että maailmassa tehtiin 4,5 miljardia lentomatkaa ! 4,5 miljardia matkustajaa siirtyy lentokentille jonottamaan lähtöselvitystä, kulkevat turvatarkastusten läpi ja odottavat lähtöhalleissa.

Joka päivä nousee ilmaan yli 200 000 matkustaja-ja rahtikonetta. Koneita nousee 140 kappaletta minuutissa.

Valtavan ilmailuliikenteen seurauksena on alettu laskea lentoliikenteen tuottamaa hiilijalanjälkeä! Lentoliikenteen hiilidioksidipäästöt ovat noin 5 miljardia gigatonnia. Luku on niin suuri, että tavallinen himinen ei tajua sen luvun määrää.

Luku vastaa kuitenkin 8 % maailman kasvihuonekaasupäästöstä. Suomen osuuden arvioidaan olevan 0,1%.

Lentojen ja matkustajien määrän arvioidaan kaksinkertaistuvan vuoteen 2035 mennessä, että lisää on niinkuin tulossa sitä ilmastonmuutosta.

Käyttäjän jjrposti kuva
Jari Räihä

Lainaan Jouni Halosen ilmaisua alkuun: "Hiilihumpan tahtiin hoilottajat" lukekoot tuosta linkistä: https://yle.fi/uutiset/3-9901767
jotta pitäiskö niille työperäisille maahanmuuttajille sieltä lämpimistä maista rakentaa taloja, sano.

Käyttäjän HarriLeinonen kuva
Harri Leinonen

Suomessakin toimimme tämän suhteen aika nurinkurisesti.

Tansania on ollut kehitysapumme pääkohteita jo nelisenkymmentä vuotta. Silloin alussa Tansanian väkiluku oli n. 14 miljoonaa, nyt 57 miljoonaa. Ja uusi presidentti Magufuli kannustaa naisia hylkäämään ehkäisyn ja saamaan lisää vauvoja. Ja me tuemme tätä väestöräjähdystä verovaroin koska näin on aina tehty.

Ja jos joku vaatii tähän muutosta niin on rasisti tai vähintään perussuomalainen.

Ja lopuksi Lauralle tämä mielenkiintoinen linkki:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vaestonkasvu-ny...

Käyttäjän rikukivela kuva
Riku Kivelä

Laura Korpinen: "Hiilijalanjälki henkeä kohden on korkein läntisissä teollisuusmaissa"

VÄÄRIN.

Korkein on Katarissa, Bahrainissa, Kuvaitissa ym.

Nämä (öky)rikkaat maat ovat muuten kehitysmaita YK:ssa edelleen ja näin myös ilmastosopimuksessa, vaikka ovat eniten syyllisiä.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset